Door - Drop
Door-Drop - Разпространение на рекламни материали (листовки, брошури, флаери)
Силни страни:
- Най-директният начин да достигнете до клиентите си;
- Втората най-масова медия след телевизията - достига до тези, които не гледат телевизия;
- Геомаркетинг.
- Таргетиране по: стила на живот, според квартали и зони с желани от вас профили, градове, бизнес и частни потребители;
- Гъвкава и креативна, без ограничение за дизайн и форма с едно единствено изискване: -да влиза в пощенска кутия!
- Масово изпращане на мостри (семплинг). Вие избирате кога!
V. Какво е Door-Drop Маркетинг?
Всичко, което пристига в пощенската кутия във формата на реклама. Могат да бъдат листовки, брошури, купони и дори малки предметни мостри, които хората да използват по някакъв начин в своя дом.
Формата може да е голяма или по-малка, както пожелаете с точно тази информация, която искате да предадете. Ако посланието отпред е лъскаво и ясно, за да привлече вниманието, тогава получателя ще го прочете.
V. Кой използва Door-Drop Маркетинг?
Чисто и просто всеки. От правителствени и неправителствени организации, вериги хипер- и супермаркети до дистрибутори и търговци на дребно.
Те могат да рекламират всяка оферта към своите клиенти или предстоящи събития, промотиране на нов продукт или пък важна информация като отварянето на нов магазин например.
По-голямата част от хората поне ще вземат рекламното послание и ще погледнат набързо какво им е пуснато в пощенската кутия.
Ако това, което се рекламира, ги интересува, те имат цялата информация, от която се нуждаят и тогава рекламната кампания е проработила.
Хората могат да бъдат заинтересувани от нещо, което не са усещали като нужда, докато то не е пред тях. Виждането на специални оферти, спестяващи им пари за неща, които те така или иначе купуват, работи.
V. Kакво Door-Drop може да направи за Вас?
- Спечелване на нови клиенти;
- Привличане на клиенти към местата на предлаганите стоки/услуги;
- Раздаване на промоционални мостри;
- Създаване на клиентска база данни за нов пазар;
- Показване на специални промоции;
- Привличане на дарения за благотворителност;
- Разпространение на публична информация;
- Тестване на пазари, продукти и оферти;
- Промотиране на уебсайтове и други невеществени услуги.
Използван правилно, Door-Drop е много мощно средство за реклама. От ключово значение са:
1. Имате достатъчно пространство да образовате и убедите Вашите клиенти като използвате много повече детайли за продуктите си в сравнение с други медии. И, разбира се, можете да включите мостри, да попитате за мнение, всичко това на изключително разходно ефективно;
2. Използвате го като канал за обратна връзка в цялостни кампанни. Комбинирате Door-Drop с друга АТЛ дейност, за да превърнете осъзнаването на нуждата в действие;
3. Събирате база данни за бъдещи активности – включвате кратки въпросници или томболи, за да набирате имена, адреси и друга информация за Вашите нови клиенти.
Важните моменти при една Door-Drop кампания:
1. Позициониране на продукта - да позиционирате един продукт, означава да му придадете завършен облик
2. Тестване и пазарно проучване - показват дали нещата, които правите, за да продадете стоките или услугите, които предлагате, са сполучливи или не. И докато тестовете показват какво ще работи най-добре, проучванията отговарят на въпроса защо точно то ще ви донесе най-положителните резултати. Затова основното правило в директния маркетинг е: „Тествай всичко”. Не харчете нито лев, докато не сте сигурни, че използваните от вас рекламни материали наистина работят добре.
3. Таргетиране - Всяка информация, с която разполагате за своите клиенти, може да бъде умело използвана, за да подберете онези от тях, на които да изпратите подходящото писмо, имейл или друг рекламен материал. Дали ще го поздравите, след като е бил в отпуск, или ще му предложите застраховка за автомобила, който току-що е купил, ако използвате онова, което знаете за клиента със сигурност, ще го спечелите много по-лесно. Кажете нещо на някого, но го кажете така, че той да не може да не се съгласи с него. Направите ли това в самото начало на писмото, дори и още на плика, в което е то, работата ви е наполовина свършена.
4. Стимули - Един малък подарък, нещо безплатно, което може да бъде от полза на вашите клиенти, или пък томбола, в която раздавате награди, биха могли да подобрят значително резултатите на кампанията.
5. Дизайн - Тук думите са по-силни от снимките, които пък могат да предават послания по-бързо от текста. Разбира се, когато са използвани умело. Всичко зависи от конкретните нужди на кампанията. Но за да бъде прочетено например едно дълго писмо, съдържащо доста информация, е необходимо получателят на това писмо да не бъде разсейван от ефекти като използването на по-ярки цветове, нестандартно дизайнерско решение или пък снимки, чиято цел в други рекламни кампании е именно да привлекат вниманието на потенциалния клиент.