Отново за превеса на интернет картичките над пощенските картички

Ето поредните публикации на темата за чутовната война между интернет картичките и есемесите срешу печатните пощенски картички.  Този пътт това са два репортажа излъчени по Българска Национална Телевизия на 3 Януари. Основните акценти в тях са:

1. Пощенският трафик по празниците е намалял с почти 100 000 пратки, спрямо същия период на миналата година. В централна поща обемът не е намалял писмата по празниците не е намалял. Във Враца отчитат спад от 15%. В предишни публикации бе отчетен същия спад в проценти и бе споменато общо количество на изпратените писма през декември около 700 000 броя. Обяснението е просто - мобилните комуникации и интернет се оказаха сериозна конкуренция на традиционната поздравителна картичка.
Този извод е верен, но според нас той е направен правилно предпазливо. Интернет и СМС-ите не са убили печатните картички, няма и да ги убият.

2. Честитките със СМС-и за Коледа и Нова година са били съответно над 15 млн. и близо 12 млн. Т.е. общо 27 млн. Няма статистика за броя на интернет поздравленията. Поздравлението по интернет пристига за секунди, пее и се движи.
Мултимедията е силата на интернет - комбинацията на картина и звук носят своите предимств.

3. Интересни философски разсъждения правят героите и авторите на репортажа за емоционалната стойност на пощенските картички:

Хората се вълнуват да докоснат с ръка писма и картички, защото все едно са дошли техните близки в дома им. Дали искаме да докосваме и да ни докосват.
Имат ли бъдеще хартиените писма. Има ли бъдеще виртуалната любов. Звучат ли сходно двата въпроса? Отговорът е в избраната посока.
Оказа се, че и сред младите хора има любители на картичките, въпреки че по принцип глобалната мрежа измести традиционните комуникации.
Това е правилният извод - печатните картички имат предимство и добавена стойност, която интернета и СМС нямат. Ако има апарат, с който да се измери вълнението на нашите близки при получаване на честитка по трите начина, ще се установи, че при получаването на печетната пощенсака картичка вълнението е в пъти по-голямо. Който разбира и чувства тази сила на картичките, избира хора които да поздрави по този начин.

Източник на информацията:

Репортаж: Пощенските картички в конкуренция с глобалната мрежа
Автор: Весела Смилец
БНТ

Репортаж: Спад на пощенските услуги по празниците
Автор: Илиана Минковска

БНТ