“Троянска топка” учи мениджърите как да се насочат към испаноговорящите

Троянска топкаАмериканската футболна лига (NFL) използва идейна пряка пощенска реклама, за да убеди мениджърите на големите компанни да насочат рекламите си за привличане на клиенти от испанската общност в САЩ не към европейските футболни първенства, а към тях.

Всеизвестно е, че испанците са едни от най-големите футболни фенове. Към тях спокойно могат да се добавят бразилците, португалците и хора от други испаноговорящи страни. Въпреки това в САЩ тази целева група гледа не по-малко американски футбол. Целта на кампанията е най-големите рекламодатели да се откажат от разходите за маркетинг и реклама в европейския футбол за сметка на американския.

Произвежда се 3D пряка поща, която да се изпрати до топ мениджъри на избрани рекламодатели. От две от страните на кутията се подава топка за европейски футбол, която всъщност е хартиена. Посланието на самата кутия гласи: “Вътре е топката, с която се определят 28 500 000 испаноговорящи в САЩ.” На пръв поглед е направено в подкрепа на спорта, който се смята, че привлича най-голям интерес в тази целева група. При отваряне на кутията вътре има топка за американски футбол и статистически данни:

  • “28 500 000 испаноговорящи през 2008г. са гледали Американската футболна лига (NFL)
    Супер Купата (Super Ball) е гледана от 2млн. повече испаноговорящи от финала на Световното първенство в Германия
    73% от испаноговорящите в САЩ са NFL фенове”

Резултат Точният брой не е на лице, но според анализатори на NFL отговорите значително надминали очакванията. В последствие лигата сключва много договори за партньорства.