Direct Mail в ритейл сектора – дясната ръка на успешния бизнес
Съвместими ли са тези две понятия въобще, ще попитате вие? – Да, съвместими са и нещо повече – правилно внедрен в маркетинговата стратегия, direct mail е каталозатор за продажби. Няколко са ключовите предимства в използването му. Преди всичко direct mail е силно таргетиращ инструмент. Собствениците на малките ритейл обекти биха могли да изпращат т.нар. мейлинги точно на тези потребители, които е най-вероятно да си купят техните продукти. Тези потребители могат да се подберат по пол, възраст, доходи, адрес или други характеристики. Също така резултатите от direct mail кампаниите се виждат веднага, особено, ако се приложи краен срок. Можете да изпратите direct mail и до потенциални потребители, които до сега не са си купували от Вас, но попадат в таргет групата.
Цели
Основната цел на direct mail е да увеличи клиентите в магазините. Можете
да постигнете това следвайки четирите основни принципа – внимание, интерес, желание, действие. Измислете силно обръщение или
заглавие на писмото, флаерът или брошурата, за да привлечете внимание. Включете най-малко едно основно предимство на това, което представят, за да провокирате интерес. Създайте желание като ги накарате да си представят какво е да пазаруват в магазина някои от любимите си неща. Привлечете ги да ви посетят с купон или специална оферта.
Типове direct mail
Можете да използвате различни типове direct mail, за ефективно привличане на клиенти. Вложете флаери в локален вестник или в пликовете за ток, вода и други подобни услуги. Можете да създадете и своя собствена брошура тип „Каталог с отстъпки” на определени продукти за определен период. Традиционният direct mail включва писмо с оферта и брошура. Използвайте го, за да привлечете клиенти към конкретни продукти или магазина като цяло. Задължително включете основни предимства и снимки или картинки на продукти. Друг ефективен direct mail инструмент са картичките. В тях можете да включите само основните аспекти на промоцията и продукта, освен, разбира се, работното време и адресът на магазина.
Стратегии за direct mail
Ефективна direct mail стратегия е на т.нар. „губещ водач”. Рекламирайте широко разпространен продукт или продукти на най-ниска цена, за да привлечете клиенти към магазина. Веднъж дошли в магазина, запознайте клиентите си лично и с по-скъпите разновидности на този продукт. Много от тях ще си купят по-скъпата марка, ако, разбира се, цената й е сходна с тази в повечето други магазини. Използвайте също стратегията за крайни срокове и ограничени количества. Друг ефективен direct mail модел е специалната покана. Направете брошура с формата на покана, за да добавите по-личен мотив на мейлинга.
Създайте клиентска база данни
Винаги проследявайте клиентите, които пазаруват в магазина Ви. Проведете проучване в магазина, за да разберете от къде са чули за Вас. Създайте си база данни от клиенти, които минават от време на време и такива, които постоянно пазаруват от Вас. Последните ще са по-склонни да получават бъдещи direct mail оферти. Най-добрият начин за създаване на база данни е стартиране на програма за лоялност. Предложете на клиентите си да се запишат за тази програма като Ви предоставят име, адрес и e-mail. След това им издайте карти, които могат да използват, когато пазаруват. Награждавайте ги с отстъпки и безплатни продукти колкото повече пазаруват при Вас.
- Идентифицирайте се за да изпращате коментари