Door Drop мониторинг седмица 24 - 30 Април 2010 г

Добре дошли отново в текущия мониторинг на разпространението на рекламни материали - безадресно.

Днес ще покажем нашите впечатления от разпространението за периода от 24 до 30 април.

Door Drop мониторинг кв. Гео Милев.
Сред интересните факти, които се отбелязват в анализа са следните няколко намерени брошури и листовки:

  • Черно-бяла листовка на скъпа лъскава и дебела хартия, без какъвто и да е печат на гърба. Листовката е на Атлетик Фитнес Център. Това е странно съчетание между хартия на висока стойност и евтин печат. Може би щеше да е по-добре, ако съчетанието беше обратното - евтина хартия със скъп печат.
  • За пръв път попадаме на брошура на пицариите Мис Каприз. Тя обаче беше намерена на един единствен адрес и затова нашата хипотеза е че се разпространява по адреси, които са били посетени от куриерите, доставчици на пица по домовете.
  • Френската търговска верига Carrefour, която откри първия си магазин в София, отново разпространи своята седмична брошура. Въпреки, че миналата седмица брошурата им тежеше цели 57 грама и имаше основание да се смята, че голямото й тегло е забавило куриерите, то тази седмица тя тежи едва 7 грама. Разпространението отново е слабо. В квартала беше отчетено, че не са оставяни брошури по цели улици. Правим и хипотезата, че разпространителите на брошурите на Карфур прескачат входовете, които се заключват и няма пряк достъп до пощенските им кутии.
  • Попаднахме също и на листовка на заведение за сандвичи, намиращо се в Sky City Mall, което е разпространило листовки закачени за чистачките на автомобили, паркирани на ул. Коста Лулчев, непосредствено до мола.

Кaufland отново с проблемно разпространение.
през последната седмица. На 28 април немската верига разпространи отново тънка брошура от 4 страници вестникарска хартия. Втора поредна седмица се разпространява вместо в събота - в сряда, а също и, че вместо вестник с дузина страници, разпраща 4 странична брошура само с промоции и в отсъствие на традиционните забавни страници и занимателни четива вътре. В това видео ще видите резултата от ежеседмичния  мониторинг на Via Post, който отново регистрира некачествено безадресно разпространение. Натъкнахме се основно на листовки пъхани в пощенските кутии по няколко (представяме конкретен случай с 4 броя), а също така и на цели улици, във входовете на които нямаше следи от пускани брошури на Кауфланд.

Door Drop мониторинг район НДК
В центъра на града по принцип се получават много по-малко рекламни материали в сравнение с останалите райони на града. За наблюдавания период на адреса на нашия таен клиент са получени само три листовки - Beck Reisen, HippoLand и Био Маркет Балев. Поради ниското строителство в тези райони в един вход средно живеят 6-8 домакинства. Също така нивото на престъпност е по-голямо. Поради това повечето входни врати се заключват, дори има такива, които се заключват и отключват само с ключ без наличие на домофонна система. Достъпът до пощенските кутии е затруднен. Някои куриери приемат тези адреси за абсолютно недостъпни и ги прескачат, други захвърлят или прикачат рекламните материали вкупом на подходящо място - решетки, звънци, процепи.

Door Drop мониторинг Модерно предградие
Разпространени са рекламни материали на Penny Market, Beck Reisen, Mr. Bricolage, Plesio, мебели Виденов. Други рекламни материали не са получавани. Интересно е също, че в цялата ни мрежа за контрол в София през последния месец не сме попадали на брошури на конкурентите на Mr. Mricolage - Praktiker и Baumax.

Door Drop мониторинг кв. Гоце Делчев
Разпространени са 7 брошури и листовки. Заедно са получени брошурите на обувките Diechmann, Sport Depo, JYSK, Теразид и Хронос. Отделно мебелите Айко и NET1.

  • Случаят със Sport Depot e интересен, заради това, че в комплекта са пуснати два броя брошури, вместо една.
  • Особено внимание заслужават JYSK, чиято брошура е доста дебела този път и е подшита с телчета, което представлява един по-скъп рекламен материал, заради което би трябвало да се радва на по-голямо внимание от потребителите.
  • "Теразид" са интересни като пример за продуктова реклама. Докато останалите рекламни материали имат водеща цел да стимулират потребителите да посетят конкретен търговски обект, тази листовка цели да предизвика интерес и запомняне към конкретен продукт. Това е класическа бранд реклама и показва, че door drop маркетингът е подходящ за брандинг цели.
  • Последно, внимание заслужава и листовката на фирмата за погребални услуги Хронос. Определено тяхната рекламна листовка предизвиква негативни чувства у потребителите, особено, когато те получат реклама директно в пощенската си кутия. Въпреки това, от бизнес гледна точка, след като такива кампании се повтарят често, значи те са ефективни.

Direct Mail Унифинанс Брокер
На 26 април получихме дайрект мейл пакет на частна застрахователна компания. Във видеото накратко представяме съдържанието му. Основно впечатление ни направи типа на персонализацията на писмото. Името на получателя фигурира на две места - в самото писмо и върху пощенския плик. Това е по-трудната персонализация, тъй като се персонализира на две места и при комплектоването е възможно да се получат обърквания - например в писмото обръщението да е към друг човек, а не към този, до когото е доставен плика. Иначе писмото е композирано сравнително добре, всичко е видимо на една страница, има изброени предимства. Накрая е поставен автентичен подпис, а не имитация, реализирана чрез печатане. Писмото е съпътствано и с визитка, на човека, който го е изпратил и подписал.

Door Drop контролен обход квартал Гео Милев
Част от мониторинга, който осъществява Via Post върху безадресното разпространение в София се осъществява и чрез пряко наблюдение на адресите в даден квартал или отделни улици или територии. Тук ще ви покажем някои заснети адреси, от които могат да се направят конкретни изводи. В началото ще видите жилищен блок, който е обходен около 2 часа след като на съседните адреси бяха разпространени брошури на Фантастико. Брошури точно на тази търговска верига не бяха намерени. След това показваме снимка на външни пощенски кутии, в които са пуснати листовки на същата верига, но само в около 1/2 има поставени. Веднага след това зад ъгъла ще видите снимка на листовки от същия вид, които са разпилени по земята. Накрая показваме как пред един заключен вход на бул. Шипченски проход са разхвърляни по земята листовки на Megalan и на Мис Каприз. Вероятно е правен опит да бъдат прикрепени към звънците.

Няколко интересни изводи, които се наложиха по време на мониторинга:

  1. Тип ресторантска дипляна. Оказва се че повечето ресторанти и пицарии имат един и същ стил при изработването на свои рекламни материали безадресно. Формата е дипляна вертикално сгъната на 3 или четири места, като същинското рекламно послание се носи от лицевата част на дипляната. Останалите 5 или 7странички съдържат меню във вид на списък с цени на ястията.
  2. Интересна тема за анализ е безадресното разпространение на рекламни материали д висока добавена стойност. Plesio разпространява цял каталог - лъскав, качествена хартия и печат, скъпо изпълнение . Определено сигурно е, че такъв тип материали повече спечелват вниманието, задържат се и се запазват от потребителите по-дълго време, не се изхвърлят, съответно това води и до по-добри резултати. От друга страна цената на един контакт, т.е. на достигането до един потребител част от аудиторията е по-скъпо. Основният въпрос е осмисля ли по-голямата ефективност на тези рекламни материали инвестициите за по-високите разходи за производството им. Това ни дава идея за нова тема посветена на разпространението на материали с висока добавена стойност и един по-задълбочен анализ.
  3. Прокрадващите се от около година и половина кооперирани мейлинги, т.е. изпращане на няколко рекламни материали задно в общ разнос, вече е често срещано мероприятие. Почти всяка седмица попадане на кооп-и с от 2 до 5 рекламни материала един в друг. Практиката на този метод е мотивирана от по-ниските цени за солово или кооп-разпространение. Недостатъците са в това, че всеки отделен ракламен материал се губи сред другите, а също и че често се случва брошури на конкурентни бизнеси да са изпратени заедно пъхнати едни в други, като едната има превес над другата - поставена е отвън например. Скоро ще представим специално обзор за практиката на соло- и кооп- разпространението както и ценовите условия на Via Post за двата вида разпространение.