Нов регламент: до 50 000 лв глоба за лепене на плакати в София
Изпратено от stanko на Вт., 06/02/2011 - 12:19
Активизирането в тази сфера се дължи на наближаващите на есен избори.
В предаването Денят започва по БНТ бе излъчен репортаж по темата. Мнение по въпроса изказаха редица граждани, както и главния архитект на София Петър Диков и Иво Пеев - началник контрол "Рекламна дейност" в Столична община.
Според арх. Диков трябва да има нов регламент и плакати да могат да се слагат само на определени места и при определени условия. Основната промяна на сега съществуващия ред ще е ясна и точна аргументация къде и какво може да се лепи. Ще бъдат изграждени специализирани места, част от които ще са постоянни и могат да останат и след изборите за стандартна градска реклама, а друга част ще се разполагат само по време на кампанията, след което ще се приберат, чакайки следващата кампания.
До сега за изборите политическите партии са депозирали 5000 лв преди изборите и не се е връщала, ако съответната партия не изчисти плакатите си след това. От тази година вече има по-ясни мерки за контрол на тази агитационна дейност. В Наредбата за за рекламната дейност има един нов член - 57А, който казва, че там, където се разлепва извън определените за това места, Столичният инспекторат е определеният орган да налага санкции и глоби, които са в размер от 500 лв. до 50 000 лв.
До сега за изборите политическите партии са депозирали 5000 лв преди изборите и не се е връщала, ако съответната партия не изчисти плакатите си след това. От тази година вече има по-ясни мерки за контрол на тази агитационна дейност. В Наредбата за за рекламната дейност има един нов член - 57А, който казва, че там, където се разлепва извън определените за това места, Столичният инспекторат е определеният орган да налага санкции и глоби, които са в размер от 500 лв. до 50 000 лв.
Репортаж: Екатерина Анева
Източник: БНТ
Нашият коментар:
Via Post избягва изпълнението на услуги по разлепване на плакати, заради недостига на официално разрешени места за това, етичния конфликт, който възниква, когято клиент поръча да се разлепва навсякъде и заради краткия живот на плакатите, които бързо биват покрити от конкуренцията.
Плакатите също така не са обект на директния маркетинг, а са външна реклама. Те имат своята специфична ниша и ефективност при организирането на събити. Също така са силно средство за локален маркетинг и на микро ниво. Освен класическите плакати с формат А3 и А2, спирките са изпълнени с малки обявления А4, чийто друг медиен аналог са малките обяви. Ще бъде изключително интересно къде ще мигрира дребния бизнес, който почти изцяло се осланя на този рекламен канал - обявленията. След забраната и стриктния контрол от страна на общината, би следвало спирките, стълбовете, оградите и дори пътните знаци да бъдат изчистени и такива обявления да са рядкост. Темата е дискусионна.
- Идентифицирайте се за да изпращате коментари